ZOOKZ

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Eliin - 6 december 2011 23:16

Okej, ska ta upp en sak nu.


På senaste tiden har jag kanske inte tyckt om mig själv för den jag är, men i det stora hela tycker jag om mig själv och hur jag är. Tycker att jag är en bra person, gillar min stil och mitt utseende. Visst det är säkert tusen saker jag skulle vilja ändra men jag tänker inte på det. Jag är fin som jag är.


Men det jag tänkte skriva var att om du inte tycker om mig, är det inte mitt problem. Om du inte tycker om mitt utseende, kolla inte på mig. Tycker du inte om mig, umgås inte med mig. Varför lägga ner så mycket tid på att hata. Jag är som vilken annan person som helst här i världen. Jag är inte perfekt och jag har gjort misstag. Men det betyder inte att folk kan komma och döma mig hur som helst.


Jag gillar mig själv, inte allt med mig men det mesta. Men nu är jag trött på folk som lägger sig i mitt liv och snackar skit. Dags för en förändring. 

Av Eliin - 6 december 2011 18:49

På min förra blogg hade jag en grej som hette Veckan interjuv och jag tänkte börja med det igen men nu heter det Veckans blogg. Så börjar med en gång!


Svaren är ifrån i sommras, så svaren kan ha ändrat sig eller inte riktigt stämma längre.


 

www.megapixlar.blogg.se



Hur kom ni på att börja blogga tillsammans? 
Det var sommarlov, vi hade ingenting att göra. Då fick vi tanken att - hey, vi kan starta blogg, och det gjorde vi..


Fanta eller Cola?
Cola blandat med Fanta!

När började ert foto intresse växa fram? 
Det var när vi var ungefär 13 år då vi sprang runt och fulade oss med våra familjers gamla kameror. Det var då allt började. Vi skaffade vår första kamera - en Canon Ixus 75 och sedan skaffade vi så småningom våra nuvarande kameror.
 

Har ni några tips för unga fotografer?
Våga vara annorlunda. Istället för att fota rakt på - testa olika vinklar som du tycker ser bra ut, ta kort på konstiga saker, experimentera med ljuset. Hela grejen med att fotografera är att testa sig fram för att hitta den bästa vinkeln, för att kunna ta den bästa bilden. 

Vad är det läskigaste som finns?
Extremt höga höjder eller att bli levande begravd (inte för att vi har testat eller så, men det verkar inte vara så trevligt).

Vad är det vanligaste ni tänker på? 
Haha, den vanligaste tanken vi har är nog iallafall: Vad ska jag göra för inlägg idag?
 
Favoritaffär? 
Teknik och kameranördar som vi är måste vi nog säga Scandinavian Photo och Media Markt. 
 
Några av alla häftiga bilder dom har tagit.


Av Eliin - 6 december 2011 18:17

Nu har man just ätit middag och tänkt arbeta lite vid datorn, med allt får skolan, bloggen, jobbet och eget intresse. Har inte tänkt flytta på mig på ett par timmar iaf, eller jo jag ska ju kolla på julkalendern. 


Tycker ni jag ska starta veckans blogg? :) 


 

Av Eliin - 6 december 2011 13:26

Hej, sitter just nu i skolan och mår riktigt bra. Måste säga att min klass har blivit riktigta bra efter att folk har byta och kommit till. Just nu ska jag skriva ett svenska tal om hur man gör en Smoothie och det snöar ute. Det är riktigt fint men måste bara akta mig för att bli mulad.


 

Presentation


Mitt namn är Eliin och jag har levt i 17 vackra höstar.
Jag är en väldig kreativ och tänka person. Pluggar Media på cybergymnasiet i Malmö.
Häng med in i mitt liv som är fullt av musik, foto, kärlek, trams och förvirring.

I think we're crazy

but I think we'll be okay.

I know that you love me

and I know that you know

that I feel the same way.

 

I know this is hard

but I think we'll be okay.

I know that it hurts

to listen to what people say.

 

I could care less

as long as you're with me.

People love to judge but just them be.

 


 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards