ZOOKZ

Alla inlägg under oktober 2011

Av Eliin - 12 oktober 2011 13:45

 

Av Eliin - 12 oktober 2011 12:27

Ja, tänker inte skriva det...


Men idag är jag hemma från jobbet och ska därför fixa as många gryma inlägg :) (Om jag orkar eftersom jag inte alls mår riktigt bra) 

Ja vad det blir får ni se sen, hoppas ni har en bra dag iaf 



 

Av Eliin - 10 oktober 2011 14:57

Några månade innan sommar lovet, jag hade just skickat in gymnasie ansökan, jag visste precis vad jag ville göra och jag skullef flytta till skolan jag valde. Allting var perfekt. Sen fick vi svaret där det stod att jag var en av dom som hade störst chans att komma in så jag åkte dit på en kick-off. Och allting vände.


Jag var inte alls sugen på att gå där längre. Så det var mycket tänkade och under allt det tänkande förlorade jag det jag ville göra. Jag var inte längre säker på vad jag ville hitta på i dom tre åren framåt. Men det slutade med att jag sökte till två skolor till som jag sen tänkte välja mellan. Dom var inte lika varandra på något sätt.


Sen i mitten av sommaren kom då brevet där det stod att jag hade kommit in på mitt första hands val och helt jävla spotant den kvällen, utan att tänka så sa jag ja till mig själv. Det här går jag på. Sen var det inget mer med det och jag tänkte inte alls på det under sommar lovet. Vilket jag kanske jag skulle ha gjort.


Så nu går jag där och ska snart byta linje igen. Ska byta till bygg som jag inte ens hade haft en tanke på för någon månad sen. Men nu har jag bestämt att jag ska bli målare och ska kämpa som satan för det. Ska försöka att gå på samma skola som jag går just nu men om det inte går så får jag byta.


Det jag vill få fram är att gymnasie valet kan vara skit svårt. Hur fan ska man kunna veta? Men det går att ändra sig. Det går alltid att lösa på ett eller annat sätt och kolla upp alla möjliga olika linjer. Vem vet, det kanske finns något du vill gå på som du inte alls trodde var intressant...


Följande linjer och gymnasium hart jag haft tankarna på:


Estetiska - Media på sturegymnasiumet

Barn & Fritid på Vildmarksgymnasiumet

Samhäll -      på sturegymnasiumet

Barn & Fritid på Traineegymnasiumet

Bygg & anlägning på Traineegymnasiumet


Av Eliin - 5 oktober 2011 13:08

Hejsan :D

Fyller 16 idag. Försov mig till jobbet så ringde och sjukanmälde mig. Orkade inte stressa iväg och hade varit skit depp dagen innan som fanns ingen motivartion till det. Klockan 10 kom Mamii och lille bror (som var hemma från skolan) och sjöng för mig sen åt vi tårta och mysigt framför tv. Vid två ska jag in till staden med Fanny och Penny och leta reda på något att ha på sig på fredag och sen ikväll blir det bio med Jesper. Och klockan nio har Grey's Anatomy premiär på femman. JIPPIE :D 

Ja lite små skit om min dag 


 

Av Eliin - 4 oktober 2011 22:11

               

Presentation


Mitt namn är Eliin och jag har levt i 17 vackra höstar.
Jag är en väldig kreativ och tänka person. Pluggar Media på cybergymnasiet i Malmö.
Häng med in i mitt liv som är fullt av musik, foto, kärlek, trams och förvirring.

I think we're crazy

but I think we'll be okay.

I know that you love me

and I know that you know

that I feel the same way.

 

I know this is hard

but I think we'll be okay.

I know that it hurts

to listen to what people say.

 

I could care less

as long as you're with me.

People love to judge but just them be.

 


 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards