ZOOKZ

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Eliin - 3 januari 2013 10:30

 


Hannalicious.devote.se är en bra blogg och 2012-01-28 skrev Hanna en riktigt jävla bra inlägg om respekt. LÄNK HÄR!  Se till att läsa hela inlägget för den är sjukt bra. 


"Jag är så trött på hur folk behandlar varandra. Jag är trött på människor som snackar en jävla massa skit. Jag är trött på hur vi tjejer blir behandlade ibland, och till sist så är jag är trött på vara så jävla trött på allt det här."

 

"Det handlar om respekt. Att respektera varandra. Jag säger inte att jag har behandlat och respekterat människor bra alla gånger, då jag har gjort saker mot andra som jag ångrar väldigt mycket, men jag har i varje fall lärt mig av mina misstag. Och det är det viktigaste, att lära sig av sina misstag, för det är vad misstag är till för, att ge lärdom så man inte gör om samma misstag en gång till för då är det inte längre ett misstag, då är det ett val man faktiskt gjort."

 

"Det jag ville säga är att behandla andra som du själv vill bli behandlad. Och att vi tjejer måste stå upp mer för oss själva, för vi är starka och så JÄVLA FUCKING AWESOME. Att stå upp för sig själv, handlar om självrespekt. Det handlar om att man måste älska sig själv först innan man kan älska någon annan. Och det handlar om att man måste stå upp för sig själv om man ska stå upp för andra. Glöm inte bort det girls!"

Av Eliin - 3 januari 2013 00:27

Nu är det snart här. 2013. Ett år som vi inte skulle få uppleva. Hehe. 
2012 har varit en ganska konstigt år för mig. Det första halvåret hade för mig väldigt mycket ner gångar och det var många tårar, svek och lögner. Men det var också då som jag lärde känna den mest fantastiska personen i världen. Han var det bästa i mitt liv. Jag var dum nog och slarvande bort vår vänskap, men sakta bygger vi upp den igen. Utan honom hade jag aldrig klarar av den tiden såpas bra som jag gjorde. 2012 är det året som jag kommit så mycket närmare min bästa vän. Vi har alltid stått nära och våran vänskap har alltid varit perfekt men nu är den storslagen. Det finns ingen som jag litar på som på henne. 
Sommaren var en underbar tid. Hade mitt första sommarjobb och lärde mig så otroligt mycket. Sen var resten bara fylld av vackra stunder. Tjuvbad, fester, festivaler, helsingborg, en massvis med vänner och skratt. På midsommar lärde jag mig vilka mina verkliga vänner är. Sen vid sommaren slut föll jag pladask för den här fina killen. Och dom här fem månaderna tillsammans med honom har jag vuxit så mycket. Han har fått mig att öppna ögonen och släppa in det bra i livet. Och ja, det kommer fortfarande stunder då jag bara ser svart men att veta att jag aldrig är ensam i det svarta är väl det som gjort mest skillnad. Tack vare honom känns det som jag är på rätt spår för att bli en bättre människa. Och jag kunde inte vara lyckligare än vad jag är med honom. 
Vid sommarlovet slut flyttade jag ner till Malmö som ledde till många blandade känslor. Men även där har jag vuxit mycket och funnit en del bra vänner. Det finns så otroligt många grejer som jag ångar men jag är glad över hur allting slutade. Livet kommer alltid att ha upp och ner gångar men det är upp till mig vad jag ska göra det till. Tack till mina vänner, min familj och alla som har varit en del av mitt liv. Jag började året med att ligga sjuk i min soffa och avslutar det med flaggan i topp. 

Kärlek och tankar till alla som inte kan ta del av det nya året.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Eliin och jag har levt i 17 vackra höstar.
Jag är en väldig kreativ och tänka person. Pluggar Media på cybergymnasiet i Malmö.
Häng med in i mitt liv som är fullt av musik, foto, kärlek, trams och förvirring.

I think we're crazy

but I think we'll be okay.

I know that you love me

and I know that you know

that I feel the same way.

 

I know this is hard

but I think we'll be okay.

I know that it hurts

to listen to what people say.

 

I could care less

as long as you're with me.

People love to judge but just them be.

 


 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards